13 Temmuz 2010

Engel.

Bu aralar bişey yazamıyorum. Anca bazı şeylerden etkilenince duygularımı dışa vuruyorum. Demin yeni akbil tanıtımı yapılırken bi engelli - aslında bunu demek istemiyorum -  bu akbili daha çok sevdiğini, engelliler için daha kolay olduğunu söylüyordu.

 Çok etkilendim. Ben engelliyim diyodu. Sen engelli değilsin dedim içimden onlar engelli, sana bu engeli koyanlar engelli.

Bende bilmiyorum aslında onların ne durumda olduklarını sadece geçen sene ayağım kırılmıştı ve geçici engelli statüsüne konulmuştum. Zor geliyo aslında insanların bakışları. Utanıyo, sıkılıyo, üzülüyo insan.. Bide acınmak istemiyolar kendince, kızıyolar onlara acıyanlara.

Mesela bi laf vardır ; İnsanın bi uzvu çalışmayınca diğerinin gücü artarmış. E benim ayağım tutmuyosa ben sınırlandırılmalı mıyım. Ya senden daha zeki isem?

Bunun en belirgin örneği geçen haftalarda da Disko Kralı'na çıkan Zekeriya Ünal. Doğuştan engelli. 20 yaşında ama yaşına göre küçük bi bedeni var. Bu yüzden yaşının gerektirdiği gibi davranamıyor. Ama gel gör ki çok zeki. Adı gibi. Ben bu adamı ve bunun gibi binlercesini "engelli" diye bi kenara atmayı istemiyorum.

Engel onlar için bi yol bile yapmayanlar. Engel hükümet..

2 yorum: